fredag 9 april 2010

Val av lekstuga

Bild lånad av och med tillåtelse av www.vitaranunkler.blogspot.com

I sommar ska här byggas en lekstuga till barnen och någon av dessa lekstugor kommer det att bli. Den översta byggs själv, har hittat en gammal byggbeskrivning från tidningen Hus och Hem från ca 2004. Blir med andra ord rättså billig eftersom maken gör allt själv.

Den nedersta är en byggsats som bla säljs på Bauhaus, men tyvärr kommer den att utgå ur deras sortiment inom kort. Pris ca 9995 kr.

Bild lånad av Lekbo

Så nu frågar jag er som läser denna blogg, vilken ska vi välja? Den översta kan man ju ha längre, när barnen vuxit upp kan den inredas till förråd. Den nedersta är ju bara en lekstuga, men å så fin. Behöver bestämma oss snart eftersom lekstugan Lekbo inte kommer att säljas så länge till...
Bild på vårt hus (ännu ej färdigt) finns till höger för att se vad som passar!
Hoppas att ni får en fin helg! För vår del väntar en del jobb både på hemmaplan och med ordinare jobb och förstås mys med familjen.
Kram
Maria

16 kommentarer:

  1. Absolut den översta! Den är något som kan användas till annat och stå kvar på tomten även då barnen blivit stora;-)

    Vad roligt & spännande!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  2. Nr 1!!!
    jag vill själv ha en sån och prcis som Noamaja skriver går den att använda sen som lusthus.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Jag hade valt den översta. Jättefin var den!!
    Vilket fantastiskt fint hus ni har!!
    Ska kika runt lite mer på din blogg och bli inspirerad.

    Trevlig helg.
    Linda

    SvaraRadera
  4. Den översta! Fin färgsättning var det också!

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!

    Jag skulle utan tvekan välja den översta.
    Tror att den röda skulle se billig ut som färdig.
    Den första blir ju gediget byggt och som sagt kan användas i framtiden också.
    Så det blir nog till att få mannen till att börja snickra snart... ;-)

    Jag har mailat dig ang inredningsträffen på lördag...

    Kramis!

    SvaraRadera
  6. Hej på dig!
    Åh så söta små lekstugor. Jag gillade den översta bäst, tycker den var jätte fin och skulle passa bäst till ert hus, Fint med de långa fönstrena på framsidan på den.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Hej Maria!!! Jag har en rolig överraskning åt dig... :-). Kika in i min blogg!! Stor kram, Anette

    SvaraRadera
  8. Hej!!
    Den översta är fantastikst fin. Vart kan jag få tag på denna stugbeskrivning? Så jag kan ge den till min man:-). Vi ska oxå bygga en!!
    //Kramis Linda

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Den översta lekstugan var såå söt. Letar också efter en som ska byggas i sommar till mina döttrar. Denna föll jag pladask för. Vet du hur man kan få tag på ritningen??

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!!
    Kul att du tittade in på min blogg. Min mailadress för stugbeskrivning är boviksmarinan@hotmail.com.
    Tusen tack på förhand!!//Kramis Linda

    SvaraRadera
  11. Hej igen!

    Vad glad jag blir:) Min mailadress är:
    Sandra82@telia.com

    Tack!

    SvaraRadera
  12. Den översta passar bättre ihop med ert hus! Mailadressen för beskrivningen är: liselottlilje@yahoo.com

    Fin blogg!

    SvaraRadera
  13. Den översta helt klart! Den kommer passa fantastiskt bra till ert hus. Jag hittade din blogg när jag sökte på just lekstuga. Vi ska nämligen bygga en till våra små. Finns det möjlighet att få ta del av beskrivningen så gör jag gärna det. mattias.kjellin@gmail.com

    SvaraRadera
  14. Den översta är så fin!!! Har du beskrivningen till den vill jag gärna få ta del av den matilda_flodin@hotmail.com

    SvaraRadera
  15. Håller med alla andra - den översta är fantastisk! Blev det den? Jag skulle bli jätteglad om jag också kunde få beskrivningen. Vi håller på att leta efter fina lekstugor, men har inte lyckats hitta någon vi verkligen gillar. Förrän nu! Om du fortfarande har kvar beskrivningen får du gärna skicka till am.tibe@gmail.com. Tusen tack i så fall!

    Anna

    SvaraRadera