söndag 12 december 2010

Jul i köket hemma hos oss


Idag visas lite bilder från vårt kök i juletider. Nytt för i år är bland annat de fina hissgardinerna från Svanefors. Ljusstake Lyra där tyvärr ljusen var slut i måånga affärer men igår fick jag tag på flera så nu lyser ljusstaken förhoppningsvis året ut...
Hur pyntar du hemma? Några favoriter som dyker upp från år till år?

Detta års adventsljusstake, lite kul att ändra mossa, dekorationer m.m från år till år...



Vimplarna är även de inköpta i år, kommer från Nyblom och Kollén. Kuddarna i soffan är av samma märke, inköpta förra året precis som duken från Hemtex. Kylskåp bytte vi för en dryg månad sedan, det gamla alldeles för litet för oss alla. Egentligen stod en Smeg högst på min önskelista, men eftersom det är ett fristående kylskåp var det svårt att få in på ett bra ställe här hemma.
Idag står pepparkakshusdekorering på agendan, en av bitarna har vi fått göra om flera gånger pga att vi flera varit aningens oförsiktiga. Mer deg och mallar finns sparade "just in case"...
Önskar er en härlig tredje advent!
Kram
M

3 kommentarer:

  1. Jättefint kök ni har! Hos mig vid jul måste jag bara ha framme mina Rolf Bergs-tomtar. Nytt för i år är att det går lite mer åt vitt, rött och silver istället för rött och guld. Alltid kul att förnya lite. Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Gillade gardinen samt vimplarna extra mycket:)

    Här pyntar jag rätt sparsamt, men det jag pyntar med är mitt favorit. Dessutom blir det oftast på samma ställen. Men iofs så är det lite med charmen också. Traditionen. Eller hur?

    Trevlig arbetsvecka!
    /Susanna

    SvaraRadera
  3. Vad fint ni har det, me lajk. här kommer jag titta in oftare.

    kram kram

    SvaraRadera