söndag 20 februari 2011

Halv åtta hos oss


Med inspiration från Tv4:s Halv åtta hos mig har vi här hemma börjat med samma tema främst för familjen på lördagar där vi inte har något annat inplanerat. Eftersom jag jobbar oregelbundet och ibland på helger passar det super de helger jag jobbar, men då vi ändå vill njuta av det lilla extra under helgen.

Tallrikar: Olsson & Jensen
Bestik: Ulrika Anders Petter
Servett och ljusstakar: Tine K Home
Glasflaskor: Madame Stoltz
Meny:
Förrätt: Skagen toast
Huvudrätt: Parmaskinka och rosmarinlindad kycklingfilé med balsamvinäger sky och klyftpotatis
Efterrätt: Pannacotta med hallongelé
Ett fåtal icke representativa bilder finns, men jag väljer att visa er bilder från dukningen i dagsljus som är betydligt mer rättvisa:) Recept kan förstås delas med om intresse finns...
Idag är det kallt, -25 grader, så inomhus projekt och en mindre shoppingtur står på agendan....
Önskar er en fin dag!
Kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Hej
    Jag har tassat omkring en stund hos dig och här var det himla mysig. Kommer snart tillbaks hit igen.

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Vad fint du dukat! Det är alltid kul att få sätta sig och äta vid en fint dukat bord.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Vilken trevlig idé för en fin lördag! Den där pannacottan blev jag lite nyfiken på, gotte-råtta som jag är ;-)

    Hoppas att ni haft en trevlig helg!
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  4. Åhååå så du gör mig hungrig nu! Det är första dagen som jag har matlust på en vecka och så bjuder du på så fina bilder! Tänk att få sätta sig vid ert bord och äta din mat! Vilken fin idé med halv åtta hos er :)

    Kram på dig och skön helg!
    /Susanna

    SvaraRadera