fredag 6 maj 2011

Tapetval fondvägg

Nu vill jag gärna ha hjälp med att bestämma fondvägg. Väggen vid fönstret kommer nämligen att tapetseras i en fondvägg och den ska gå i svart-vit. Fönstret är numera vitmålat och golvet kommer att bekläs med en svart plastmatta. Trappstegen kanske även de blir beklädda med svart granit, men det bestämmer vi när det övriga är klart. Brevid fönstret kommer en hatthylla att hänga, nedan fönstret ett skoställ och under fönstret krokar så barnen i räckhöjd både kan hänga upp och ta ned sina ytterplagg.

Nedan visas bilder på de val som funderas över, har ni några idéer tas de tacksamt emot!


Nr 1: Bild från Borås Tapeter New Classic, svart och vitrandig



Bild nr 2: Malabar från Cole and Son


Den sista tapeten kan man se fina bilder på i den inspirerande bloggen House of Philia.



I helgen gifter sig en barndomsvän så snart blir det besök hos frisören som mer än behövs!


Önskar er en fin helg!

Kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Båda är fina, men jag röstar på den randiga av dessa två. Jag tror fönstret kommer att "förstöra" motivet i den andra tapeten från Cole and son även om den är läcker.

    Ha en trevlig helg!

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Vilket fantastiskt jobbb ni gjort med utbyggnaden. Tack för din fina blogg och titta gärna in till mig.. Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så roligt att få se hur det går med utbyggnaden! Roliga huvudbry ni har;-) Jag håller med Malin angående tapetvalet;-) Det tror jag ni blir nöjda med.

    Tack för din kommentar för en tid sen...jag är mig veterligen inte pollenallergiker men man kanske kan bli påverkad ändå? Jag blev inte riktigt sjuk och snabbt bättre så det kanske var en liten pollenchock;-) Tack för omtanken!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Jag gillar allt som är svart-vitt, men jag röstar nog också på den randiga :-)

    SvaraRadera