fredag 28 augusti 2009

Foderfärg

Så har vi provmålat fönsterfoder och inte riktigt kommit till beslut vilken färg vi ska välja. Därför skulle jag gärna höra vad ni tycker... Klicka på bilden ovan för att se den i större format så syns skillnaden... Nr 1 är färg i äggvit som resterande husfärg, nr 2 en ljus grå/blå färg och nr 3 en ljusgrå nyans. Grunden kommer att målas i ljusgrått och taket kommer att bytas till svart plåttak...

Färgsättning är ibland inte så enkelt, men som mycket i livet får man prova sig fram.
Hoppas att ni får en bra helg!
Kram Maria

8 kommentarer:

  1. Svårt att se skillnaden på bilderna. Men jag gillar en lite vit-beige färg mot grönt foder. det blir det nog till vårt hus sen när plåten ryker :-) Vårt hus är i samma stil.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att nummer 3 var bäst!

    SvaraRadera
  3. Jag håller på nummer 3!:) Lycka till med valet!

    Kram Åsa L (Fd B;)

    SvaraRadera
  4. Oj vad svårt, men jag tycker att nr.2 ser bra ut! Det ska bryta av lite iaf. Lycka till med valet. Kram Sonja!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar nummer 3 bäst som färg, men det såg faktiskt snyggare ut med färg nummer 2, bara för att det blev lite mer kontrast mot det vita :-) /MB

    SvaraRadera
  6. Hej Maria! Vad kul att få titta in din blogg :) kommer garanterat att följa den från och med nu... får väl se om jag vågar och orkar starta en egen :) Tack för sällskapet i helgen.. hoppas att vi snart ses igen! Kram CarolineB

    SvaraRadera
  7. Hejsan Maria!!!

    Ert hus påminner lite om vårat...Två fönster som ni har där...har jag också...där är vårt vardagsrumm...plus ett fönster till på gaveln...huset är från 30talet....

    Gillade färgnyans 3......

    Hoppas att du ska hitta rätt färg...

    Ha det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  8. Underbart hus ni har! Nr 2 röstar jag för, fint när det bryter av lite grann och ger huset lite karaktär.

    Ljusstaken är nog ett par år gammal så den är nog tyvärr svår att få tag i och därför inget vi får in i butiken heller.

    kram Mia

    SvaraRadera