lördag 1 augusti 2009

Pysseltider...

När regnet öser ned ute brukar jag försöka pyssla med diverse saker...
Dessa tavlor har jag gjort för en tid sedan till stora dottern E och liknande har jag tänkt att göra till lillasyster. De är gjorda i tyg typ lapptäcksteknik med diverse broderier av enklare slag.
Inspirationen är hämtad från Caroline Zoobs underbara bok Childhood Treasures som jag tidigare skrivit om. Har också gjort julstrumpor med barnens namn inbroderade som jag förstås visar upp när det börjar närma sig jul...
Idag är vädret alldeles strålande och vi jobbar på med husbygget.

Trevlig helg!
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. Men åh så söta, du är så duktig. Att du hinner med allt du gör.
    Hoppas ni har en bra helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Men oj vilka fina tavlor, va duktig du e. Nu följer jag bloggen så fort jag har tid. =) Det är så kul och se nya bilder och läsa nya inlägg. Hoppas vi kan ses snart. Kram Sonja!

    SvaraRadera