söndag 25 juli 2010

Matkällare

Här kommer de första bilderna på vår matkällare som vi nu inrett. Flera saker kommer att flyttas härifrån när utbyggnaden blir mer klar, men fram tills dess får de förvaras här där man snabbt får en överblick över ens saker.


Flera bortrensade saker kommer jag till veckan att lämna bort till en lokal loppis men inte förstås dessa saker... Åh så skönt det är att rensa ut och städa!



Dubbeldörrar in till själva matkällaren och nedan visas dörrarna som öppna. Dörrarna var innan målning mörkgröna, väggarna i matkällaren mörkt grå och trist betonggolv. Med lite färg blev skillnaden stor!
Idag har vi hemkommit från en mindre minisemester hos kompisars sommarställe, barnen och vuxna har haft det super och nu ska två trötta barn nattas! Sedan väntar en bra bok, en kopp med te framför en värmande och knastrande brasa!
Hoppas ni har det bra! Kul att nya tittar in och gör avtryck! Varmt välkomna åter!
Kram
Maria

5 kommentarer:

  1. Ja visst är det skönt med lite ordning och reda, även i matkällaren.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Underbart att få rensa man blir liksom lättare själv också! Vad fint det blev! Titta in till mig där pågår en tävling. Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Det där blev ju super bra, nu gav du mig inspiartion till att sätta igång med våran matkällare och även beställa en del av de bra förvaringssakerna du visade mig.

    Tack för trevliga dagar på Gräsö!
    Algot fick sova i en stor säng i sitt rum i natt och det gick över förväntan, han kom upp och kissade på pottan en gång vilket var riktigt duktigt gjort av honom tycker jag.

    Ha en mysig dag i det lite ruggiga vädret.

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  4. Ja det var ingen liten matkällare! Och vad många saker du har, riktiga guldkorn också :) Har det ursprungligen varit två rum?n Jag tänker på dörrarna? Fint blev det hursomhelst!

    Ha det bra!
    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  5. Jag glömde ju... tack för tygtipset! Jättebra sida! Tygen du skrev skulle ha passat perfekt!!! Men nu hann jag reda köpa ett annat. Ett som absolut inte passar stilmässigt eller färgmässigt, men tja.. det får vara så. Det råkade vara på 70 % rea så för en gångs skull så beslöt jag att inte vara så pedant och matchande av mig utan istället tänka klokt. Ingen annan än jag (och kanske maken) ser ju tyget heller... Tyget kommer jag kanske att visa senare på andra ställen istället, där det kommer betydligt mer till sin rätt :D Har kvar en del som jag har andra planer för... ;)

    SvaraRadera