fredag 16 juli 2010

Semester

Så har vi påbörjat vår semester och vår första korta resa som i år är förlagd till Sverige gick till Gotland. En underbart vacker ö, ett sådant ljus! Här poserar E på en av de kända raukarna på Fårö.

För er som inte varit på Gotland så är Visby en så pittoresk stad som passar mig alldeles ypperligt. Ett av de fina husen visas på bilden ovan...

Kneippbyn när man har barn är nog ett måste på Gotland, innehåller sommar- och vattenland och stora attraktionen var nog Villa Villerkulla. Sångstund och pippiteater är också med på programmet vilket vi självfallet var med på.

Villa Villerkulla såg ut som man tänkt sig från filmerna och på bilden ovan ligger Pippi och sover. Bilden nedan känns nog igen...
Sammanfattningsvis kan vi nog konstatera att vi också kommer att åka till Gotland även nästa sommar men får hoppas att det då inte är så varmt. Dagliga temperaturer på mellan 30-34 grader med små barn och hotellrum utan AC är i det varmaste laget.
Hoppas att ni som läser detta har en fin sommar!
Kram
Maria


4 kommentarer:

  1. hej låter underbart! Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut. Måste verkligen bli en tripp dit för våran del någon gång.
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  3. Måste lämna en hälsning och skriva vilket jättesnyggt hus ni har!! Vilken fin utbyggnad!

    Vi var denna sommar till Danmark men nästa år vill jag jättegärna åka till Gotland. Var där en gång som barn.
    Ha en underbar semester!
    Ann-Christine

    SvaraRadera
  4. Ja nu har du övertygat mig. Gotland ska besökas någon gång! Vi hade ju egentligen en semesterresa inplanerad till Sverige (till Hudiksvall och Stockholm) men det blir nog inte av i år. Maken har som vanligt för mycket jobb :(. Men näsa år ska jag banne mig gnälla till mig en lite längre resa i så fall så vi hinner med Gotland också! Eller så tar vi det i två omgångar...

    Skön dag!
    /Susanna

    SvaraRadera