söndag 29 november 2009

Jul uti vårt hus...


Idag blir det en massa bilder från vårat julpyntade kök... Så kul att stakar och pynt nu kan tas fram.



Vit julstjärna får pryda köksbänken i en kruka från Västergården som heter Snöflinga.

Duk nyligen inköpt från Hemtex.

Kuddar från Nyblom och Kollén, så fina. Matchar handdukarna av samma märke som hänger i tallrikshyllan på den första bilden.

Röda julstjärnor i vita krukor får pryda köksfönstren. Några gardiner har vi inte i köket då fönstrena är rättså smala och vi ta del av allt inkommande ljus. Ljusstaken fick jag för många år sedan av min kära make tillverkad i Dalarna.

Luciatåget av Lisa Larsson är en återkommande favorit och brukar användas flitigt så här års.

Även andra rum har vi i helgen pyntat, men det blir såå mycket bilder att visa så det får bli i kommande inlägg...
Nu på kvällen har här njutits av nybakade lussekatter med julmust och julen känns då härligt nära. Julen är en tid att njuta med nära och kära och det önskar jag er allesammans!
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort!

    Såg att eran spis var mot en mellanvägg eller ser jag fel? Snyggt var det i alla fall!!
    Och ljusstakarna bara älskar jag, vill också ha dessa, är det Nusnäs kanske?

    Ha det så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Åh vad fin ljusstaken är, han har bra smak din man :) Så juligt o fint ni har gjort.
    Ses i morgon!

    Kram

    SvaraRadera