söndag 17 oktober 2010

Halloweenkalas

Tre utklädda kusiner strax innan ett Halloweenkalas för E längst till höger nu fem år... Här kommer lite bilder från helgens kalas son jag tror blev rätt lyckat. Födelsedagsbarnet var iallafall nöjd!

Kalasbordet strax innan gästerna anlänt. Med bakverk och dricka med Halloweentema!


Tårta med spindlar på. Spindlarna var i godissnöre och var inte helt lätta att göra. Någon annan gång får de nog bli i plast...


Minsta piraten på kalaset i färd med att blåsa!

Hallonläsk med hemgjord ettikett. Drickorna lades i vatten över natten, ursprungsettiketten var bara att riva av och ersätta med en vi ritat på.

Chokladbollar med piratflagga...


Lite dekor från övriga delar av huset; överst byrån i hallen på övervåningen, nederst från gamla delens hall, bakom ses undervåningen på utbyggnaden...

Källartrappen. Istället för fiskdamm fick barnen låna en ficklampa och gå ned i källaren för att leta rätt på en varsin fladdermus i papp som hängde i taket. Den fick de sedan byta mot en godispåse.
Helgen har gått i en rasande fart eftersom vi också haft besök. Underbart väder har det varit och det märks att vi börjar gå mot både mörkare och kallare tider. Inte mig emot eftersom jag älskar alla de fina årstider vi har!
Kram
Maria

3 kommentarer:

  1. Åhåååå så FINT!!! Verkligen!!!! Herregud så mycket jobb du satt ner! Det här inlägget måste jag komma ihåg då inspirationen tryter. Lyfter på hatten för all dekor och fina saker :)

    Ser att du har samma bloggmall som mig, eller nästan? Visst? Gjorde om min igår i misstag och fick inte återställd och tillslut råkade jag trycka på en som såg rätt ok ut. Haha, jag och datorer... Men den är ju fin och lättläst :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du gjort, eller rättare sagt vad "läskigt", det är ju massor av jobb bakom detta.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Hej, hej

    Du hade gjort så fint och det var verkligen uppskattat av barnen. Finte blev det oxå med era nya fina köksstolar.

    Kram Marie

    SvaraRadera