söndag 15 november 2009

Utsidan mot öster




Så här långt har vi kommit med utsidan av utbyggnaden. Locklister är på gång att komma upp och fönsterfoder likaså. En sak i taget och allt tar sin tid när vi gör allt själva... Trappan får vi göra iordning under våren när det blir varmare eftersom frosten inte är så skonsamt mot lagret av puts och färg som väntar på att komma på plats. Samtidigt är det bra att det tar sin lilla tid eftersom man hinner fundera lite på hur man vill att det ska se ut och några smärre justeringar har vi hunnit med på resans gång... Visar bilder på östsidan där övervåningen har denna fina utsikt. Tyvärr tog inte kameran bättre bilder på övriga huset då det började att skymna, men mer kommer.
Nu väntar en klementin och julmust, har börjat njuta så smått så här lite i förväg.
Kram
Maria




6 kommentarer:

  1. Men gud, jag känner knappt igen huset!! Va duktiga ni är!!!!! Kram Maria B

    SvaraRadera
  2. Jag har visst sagt det förr men jag säger det igen: Jättefin utbyggnad! Ni har verkligen lyckats :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Så pampigt det blir!! Oj vad fint huset tar form.
    Kul att få följa.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Å va fint det bli och vilken utsikt!
    Kram H

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tack så mycket för din gulliga kommentar om vårt hus och lyckönskningen av starten av mina butiker!
    Du var den andra personen som skrev något i min blogg! Roligt!
    Men, vilket vackert VITT!!:-) hus ni har och vad tjusigt det blev med utbyggnaden!
    Det har ni verkligen lyckats med!

    Kram Fröken Vit

    www.madickenhuset.blogspot.com

    SvaraRadera