söndag 9 maj 2010

Trädgårdsrensning

Idag har jag rensat trädgården under några timmar, bort med så mycket Kirskål som bara går och hua vilka rotsystem... Någon med tips på hur man enkelt kan få bort denna växt?

Häromdagen sprang jag på dessa fina bedårande plåttavlor, märket Ib Laursen och tanken är att de ska hänga ovanför ett framtida planteringsbord. Är så förtjust i fjärilsmönstret som jag sett börjar finnas i mycket runt omkring. Trädgårdshandskarna gjorde sig väl till pass vid dagens trädgårdsarbetande. Lite mer trädgårdsverktyg står på önskelistan så att arbetet med trädgården blir så smidig som möjligt. Barnen och jag ska i dagarna lägga ut frön till diverse blommor och vi får hoppas de tar sig. Förra året blev det långa solrosor och det blir allt en repris.
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. heej, vilka fina tavlor. Hoppas allt är bra med er! Fika nåndag kanske? Kram Sonja

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har hört att det värsta kirskål vet är att bli klippt så om man bara klipper och klipper dem så försvinner de till slut av sig själva, rötterna skall nästan vara omöjliga att utrota på annat sätt...

    SvaraRadera