söndag 2 maj 2010

Utbyggnadens framfart


Idag visar jag lite bilder från utbyggnadens framfart. De flesta fönsterfoder är på plats och takläggningen har just påbörjats... Som ni ser blev det den grå nyansen på plåttaket som de allra flesta av er tyckte vid ett inlägg tidigare.




Som ni ser har vi också en av de i mitt tycke otroligt fula studsmattor, men oj så uppskattade de är hos barnen som kan hoppa i timtals och till kvällen är lagom trötta i kroppen efter dagens aktiviteter...

På övervåningen kommer en balkong i trä att byggas under sommaren och vi har velat fram och tillbaka om räcket ska vara i trä eller glas. Utsikten från balkongen är nämligen över vår sjö så räcket får inte ta bort för mycket av utsikten... Har du några tips på ett balkongräcke? Lämna gärna en kommentar och länka! Skulle bli så glad över lite inspiration till detta...
Å så härligt det är att våren gjort så stort intåg, här hör man fåglar för fullt och njuter av att se växter och träd blomma ut! Trädgården här är inget vi lagt ned så mycket tid på, men det kommer, jag lovar...
Kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Va fint det blir!! Kommer ju bli världens kanonhus! Håller med dig om studsmattor, grymt fula...men vi har ju också en som alla andra...

    Kram Maria B

    SvaraRadera
  2. Vilket otroligt vackert hus ni har!
    Vi har också en studsmatta till barnen och den är väldigt uppskattad även om den är ful.
    Jag kan tyvärr inte tipsa om några räcken, har inte behövt köpa några men google är ett tips.

    Kram/Malin

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fint det blir. Jag tror att glasräcke skulle bli jätte bra och eftersom utsikten är så fin vore det ju som du sa synd att skymma den. Studsmattorna skulle man ju gärna vilja gömma någon stans men de är ju så roliga, jag älskar att hoppa på våran ha ha.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Jag skulle också säga glasräcke men ser att Marie redan skrivit det! :)

    Det är alldeles underbart ert hus!!! Kul att få se det från alla vrår, har funderat på det :D Tror jag ska spara bilderna ifall våra barn vill renovera farmor och farfars hus någon gång. Eller kanske vi?! Då skulle man kunna ha någon liknande lösning...

    Kram, Susanna

    SvaraRadera