söndag 6 september 2009

Höstpyssel

I förra veckan gjorde jag lite pyssel och hittade en idé om att man kan trä nypon på en ståltråd och forma till ett hjärta. Som tur är har vi ett nyponträd på tomten...

Till ett nyponhjärta behövs:
50 nypon
50 cm tjockståltråd
Avbitartång
Lämpligt band att hänga upp hjärtat i

Att forma hjärtat var heller ingen konst och detta hjärta fick min goda vän E som vi bla besökt i helgen... Får nog göra ett nytt hjärta när vi börja bli klara med trappa och ytterdörr här hemma.
Helgen har spenderats i Göteborg i goda vänners sällskap och vi har även gjort mycket kul för stora och små...
Nu väntar en ny arbetsvecka med huset och i veckan kommer takstolarna och grusuppfarten och målningen tänkte vi också hinna bli färdiga med. Vem har sagt att man är sysslolös när man har hus?
Hoppas er helg varit bra!
Kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Åh så fint det blev. Hi hi nej sysslolös som husägare behöver man inte vara :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Den enkla är ofta det vackraste.

    Jättefint.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Första gången jag kikar in här.
    Fint nyponhjärta du har gjort!
    Läste ditt inlägg om Bomans i Trosa, undrar om de gjort om i rummen. när vi var där för ca 4 år sedan så var rummet i gammal stil, mycket vitt,sänghimmel och på våra kuddar låg ett varsitt grönt äpple på ett litet fint tårtpapper. Mer i min smak.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Vad fint hjärta!

    Tror jag ska länsa svärmors nypon ;-)

    SvaraRadera