fredag 2 april 2010

Blomsterkurs och glad påsk

Häromdagen var jag på en blomsterkurs som handlade om att göra en vårbukett eller grupp, antingen att ha inne eller ute. Detta blev mitt resultat... Kursen anordnades av en av mina favoristflorister här i närheten, Knopp, och faktiskt syns jag i full aktion på en av bilderna på hennes blogg som du hittar här. Kursen gav mycket inspiration och idag har jag också planterat en vårgrupp ute...
Dagen började väl inte på bästa sätt, vaknade stundtals i natt, vilket inte är vanligt och sedan vaknade minstingen urtidigt och kräktes några gånger. Svårt att veta om det är vinterkräksjuka, men för säkerhetsskull är hon och jag hemma idag från den tilltänkta påsklunchen vi var bjudna på... Får hoppas inga fler i familjen insjuknar!
Hur som helst önskas en riktigt glad påsk med glada små påskkärringar och gubbar så där lagom godisstinna och med övriga nära och kära förstås!
Kram
Maria

5 kommentarer:

  1. Så fin! Vad heter de rosa "pinnarna"? Har aldrig sett förut, men blir nyfiken på det :) Annorlunda och snygga :)

    Glad Påsk!

    /Susanna

    SvaraRadera
  2. De rosa pinnarna är körsbärskvistar. Viss är de fina?! Kul att du tyckte gruppen var fin, jag är ju nybörjare och har aldrig provat detta förut!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  3. Gruppen är jättefin! Jag gillar det rosa och lite gulliga :)

    SvaraRadera
  4. Hej Maria. Hitta din fina blogg.. kul med bilden. Hoppas du var nöjd med kursen. Kram Angelica.

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Kul med blomsterkurs...bra med lite tips som man kanske inte tänker på...
    Din grupp blev ku jättefin!

    HA en fortsatt skön påsk!
    MiaMaria

    SvaraRadera