torsdag 15 april 2010

Husmorsknep!

Tänkte dela med mig av ett av mina absoluta husmorsknep. Maison Belle- Stainless steel- en fantastisk rengöringsprodukt för just Stainless steel...

Pris en dryg hundralapp, vår har vi haft ca 1,5 år och inte ens halva är använd.

Kaffebryggaren, fläkten, ugnen och spisen får regelbundet en rengöring med produkten och den inte bara rengör utan ger också ytan en skyddande barriär.


Nästa gång ytan behöver rengöras räcker det oftast bara med avtorkning med torrt papper...
I takt med att ljuset återvänt har också energin och lusten för att färdigställa utbyggnadens utsida kommit tillbaka. Snart kommer det fotas, fönsterfoder, hängrännor och locklister är snart på plats och så också taket.
Lekstugan det lutar åt är den första bilden i inlägget nedan. Ett stort tack för alla kommentarer! Blir så glad när ni tar er tid att tycka till och lämna ett avtryck... Flera har hört av sig ang ritningar och det har jag, lämna er mailadress, så kan jag maila ritning!
Något annat kul som hänt denna vecka är att jag vunnit ett lotteri. Lilla jag som sällan brukar vinna något har på ganska kort tid vunnit i olika sammanhang. Pris kommer att visas upp när det anländer, kan avslöja att tävlingen hölls av bloggen www.etthusivitt.blogspot.com
Ha en härlig helg!
Kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Undra om det fungera lika bra på svarta vitvaror?

    Jag spanar på Blocket efter lekstuga men det finns ingen som är så fin som den du visar i inlägget nedan.

    Japp det är Göteborg som väntar och du skulle väl till huvudstaden?

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Det tipset skall jag ta till vara.

    Jag skulle bli väldigt glad över ritningar på lekstuga nyfiqen @ gmail . com

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Kanske fungerar det bra på aluminium också... håller precis på att sätta in ett nytt kök och det vill man ju hålla så "nytt" som möjligt, så länge som möjligt :-)

    Hoppas att du får en trevlig helg!

    // Nillalala

    SvaraRadera
  4. Hej Maria, underbart fin blogg du har! Hittade hit eftersom jag letar efter en fin lekstuga till barnen, och ser att ni gått i samma tankar. Om du skulle ha lust får du mer än gärna skicka ritning på den hemmasnickrade varianten, vi står nu i valet och kvalet huruvida det blir en Lekbo eller något annat. Så ritningar på den underbart fina hembyggda lekstugan skulle tacksamt tas emot för att kunna göra en jämförelse! Jag har mailadress Ewa.Nybom@gmail.com. Eftersom jag även hittade en hel uppsjö av annan hemma-inspiration kommer jag med största sannolikhet återkomma hit! Ha det så bra!
    Ewa


    Ew

    SvaraRadera