söndag 16 januari 2011

Vår på ingång?

Häromdagen kastades julen ut och delar av våren fick flytta in. Pärlhyacinter är så våriga och när de börjar finnas i blomsterhandeln vet man att våren inte är alltför långt borta.... Även om det nu kanske känns så, snö, blask och regn är inte vad som uppskattas! Pärlhyacinterna fick varsina papperskrukor av gamla loppisfyndade notblad och står i ett härligt planteringshus inhandlat för något år sedan i nätbutiken Hemlängtan.
Hoppas ni har en härlig helg!
Kram
M






2 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Det var länge sedan...!
    Hoppas att allt är bra med er i familjen.

    Är du inne något på FL nuförtiden?
    Jag har precis börjat blogga igen faktiskt, vilket känns roligt igen nu efter ett låååångt uppehåll.

    Kram och må så gott!
    Fröken Vit Ingela.

    SvaraRadera
  2. Javisst är pärlhyacinter underbara! De känns ändå lite för våriga för min del ännu men idag fick faktiskt årets första tulpanbukett följa med mig hem. Hade suttit på en mycket maffig föreläsning hela dagen så jag tyckte att jag verkligen fick unna mig det till helgen!
    Jättefint med notpappret. Själv har jag använt det till julstrutar men har snålat med det nu eftersom jag inte hittat något nytt. Iofs så har jag inte sökt på ett tag heller.
    Ha det bra!
    Kram, Susanna

    SvaraRadera