söndag 27 februari 2011

Första pixen på undervåning i utbyggnaden...


Första bilderna på nedervåningens insida i utbyggnadsdelen. Här har vi öppnat upp väggen mellan det befintliga huset och utbyggnaden, bevarat fönstret och delen av det befintliga huset i trappan. Gillar detaljen att ha kvar fönstret och jag hoppas det blir bra även från utbyggnadsdelen...

Bild från utbyggnadsdelen, rummet där barnen sitter i är vårat tv-rum...

Ny dörr till toaletten, toaletten som kommer att göras större...

Halva väggen av ursprungshuset har vi bevarat och rummet som skymtar i bakgrunden i utbygganden ska bli ett stort arbets- och pysselrum.

Rummet innanför den stora öppningen kommer att bli ett gästrum till att börja med och pardörrar kommer nog att införskaffas.
Här skymtar ytterdörren till höger och vi kommer att ha en hall som inte skiljs åt från arbetsrummet för att få så luftigt som möjligt...
Idag har vi slipat det sista och faktiskt påbörjat tapetseringen. golv är beställda och inom de närmaste veckorna kommer det att bli klart även här... Sedan tror jag vi tar en paus från renoveringen och planerar för trädgården. Jag antar att vi är fler som längtar efter varmare tider:)
Kram
Maria

1 kommentar:

  1. Här har du en som längtar efter våren ;) Sneglade nyss i mina trädgårdsböcker....
    Som jag väntat att få se bilder från utbyggnaden! Jättefint!!! Gillar både fönstret och nivåskillnaden samt den halva väggen :) Ser framemot att se inredningsbiten också!

    Kram, Susanna

    SvaraRadera