söndag 7 februari 2010

Fint i köket!


Senaste månaden har jag inhandlat detta fina porslin då jag insett att vår köksutrustning på många plan behöver upprustning efter många studieår med en snäv ekonomi. Detta år ska en sådan ske!

Ljushållarna är inköpta på loppis och spraymålade i vitt. väldigt dekorativt och enkelt tycker jag. Dock inte praktiskt med småbarn, men det varar ju inte för alltid (blandade känslor förståss)...


Hoppas att ni haft en bra helg! Idag väntar bland annat barnteater om storasyster som är superförkyld nu orkar med...

Kram Maria

5 kommentarer:

  1. Hej, vilken underbar porslin du har inhandlat. Hoppas lilla E mår bättre. Ja teatern va väl så där om du frågar M å mig, men barna tyckte den va bra. Så det är huvudsaken. =) Hoppas ni får en bra vecka. Kramar Sonja

    SvaraRadera
  2. Vilket fint porslin. Väldigt mysigt med ljushållarna på tallrikarna.

    Kram
    Malin

    Ps, hoppas flickorna krya på sig snabbt

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Det där porlslinet är jag helt kär i!
    Såå vackert!
    Vilken lyckos du är som har hittat sådana fina ljushållare på loppis!
    Ja, det kommer ju en tid om några år, då man kanske kan ha ljushållarna tända mer än en minut...*skratt*
    Tack också för alla dina gulliga kommentarer på min blogg!

    Kramis!!

    SvaraRadera
  4. Hej

    Hoppas att tjejerna är friska nu. Porslinet var verkligen jätte fint och det blev ju jätte bra när du sparayade ljushållarna vita, mysig duktning.

    Utebelysningen som jag visade på min blogg är från ikea och kostar endast ca 450:- om jag inte minns fel. Jag tycker den såg jätte fin ut.

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  5. Så fint porslin och jättefint dukat! Kan tänka mig att ljushållarna intresserar barnen... ;)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera