måndag 15 februari 2010

Lapptäcke

Lapptäcket till stora tjejen gjordes i slutet av förra vecka färdigt och får nu pryda sängen. Tyg från Panduro Hobbys nya Tilda kollektion tyg med broderi av rosa matchande garn. Att sy är en avkopplande sysselsättning och när resultatet också kan användas förenas nytta med nöje...
Rutorna är 15x15 cm stora och ihopsydda i kanterna med varandra. Precisionen är inte millimeter precis, men för min del gör det inget om rutorna är lite förskjutna till varandra med några millimeter...
Nästa pysselprojekt blir att börja virka och resultatet får ni se senare.
Hoppas ni haft en bra alla hjärtans dag!
Kram
Maria


6 kommentarer:

  1. Helt underbart lapptäcke!!!!!
    Bedårande!

    Vad duktig du har varit, måste tagit lång tid att göra.

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt!
    Jag är med sugen på att sy något större än bara kuddar i lappteknik.
    Måste bara skaffa lite nya tyger.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är! Jättefint täcke, säng och rum!
    Jag skulle aldrig ha tålamod med ett lapptäckte tror jag ;)

    Ha en bra dag!
    /Susanna

    SvaraRadera
  4. Åhhh så fint det blev. Jätte bra gjort, det blev ju så fint i E´s säng.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Jätte fint, duktig du är! Nu måste jag in på Panduro och kika efter lite tyger.. Ha det bra!!

    SvaraRadera
  6. Hej Maria!

    Vad du är duktig!
    Det blev ju hur fint som helst!!
    Man kanske skulle ta och plocka fram symaskinen någon dag...
    Håller med om att det är mysigt att sy.

    Vilket härligt flickrum du visar!
    Heeelt underbart mysigt, med så fina möbler till.
    Där skulle jag kunna tänka mig att bo om jag var liten kicka...:-)

    Ha en underbar helg och må så gott, vännen!
    Kram!

    SvaraRadera