lördag 4 juli 2009

Fynd från Dalarna...

Förra helgen bar det iväg mot Dalarna och Falun för en shopping- och loppisrunda. Först hamnade vi i Ludvika på den största loppisen jag någonsin varit på (Hammarkullens loppis) och sedan bar det av mot Falun där diverse olika butiker avverkades. Här kommer några av de fynd resan resulterade i:


Denna fina barngungstol inhandlades för några futtiga hundralappar och är alldeles bedårande. Nu gungas det för fullt här hemma och jag kan tillägga att också mamma är sugen på en gungstol som passar för oss vuxna...

På Norrgården köpte jag denna fina Mårbacka skylt som passar väldigt bra i denna kruka med just en Mårbackapelargon...

Sist men inte minst sprang jag på en sockerlåda jag letat efter en tid som nu kan stå ute och pryda trädgården med diverse blommor allt efter säsong...
Idag är vädret inte lika soligt som den senaste tiden, men fortfarande väldigt varmt så ikväll ska jag nog försöka premiärbada om våra kompisar som kommer på middag också har lust det vill säga...
Må så gott!
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. Hej och tack för igår, jätte trevligt även om det inte blev något bad, kom ju lite regn ist :) Jätte fina bilder du har tagit, kaninerna ser ut att trivas i gungstolen
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tror att sockerlådorna funkar precis lagom att ha inomhus oxå till tidningsställ,om man vill, (snygga inredningstidningar m m). Det är bara att ställa den på högkant, himla snyggt det med. Har en fyrkantig såpaträlåda utomhus, som jag tyvärr inte iår har fyllt med blommor (kom visst lite Astrid emellan)/Anna-Karin

    SvaraRadera