söndag 26 juli 2009

Maileg...

Maileg är en av mina favoritmärken på barnleksaker... De har såå bedårande saker och som tur är verkar de också falla i smaken hos mina döttrar... Kudden inköptes nyligen och faktiskt har jag aldrig sett den förut.

Elefantskallran ska ges bort som present till nyfödd inom kort och är otroligt fin. I samma serie finns flera motiv, men elefanten passar nog dem bäst som ska få den...

Prinsessan på ärten fick E då hon fyllde 3 år och det bäddas och plockas med den så gott som dagligen. Till den ingår en virkad ärta och en sagobok som dock inte är på svenska, men där man ifrån danska eller engelska kan läsa en kort variant av sagen.

Kaninerna är kanske det som Maileg är mest kända för och de finns i många former och storlekar... Återförsäljarna i Sverige är många och om någon vill ha tips så lämna en kommentar eller hör av er på annat sätt...
Idag hoppas jag vi kan gå till skogs för bär- och svampplockning. Så härligt när de kommer och dagen till ära har jag faktiskt bakat bröd som kantarellerna kan avnjutas på...
Kram
Maria

2 kommentarer:

  1. Hej hej! Vilka söta leksaker! Älskar oxå leksakerna från Maileg, ska önska mig en massa till lilla N-E när hon snart fyller 1!
    Vad spännade med den nya utbyggnaden.Vad stoort det kommer att bli:) Vi gjorde en liten utbyggnad av en balkong för 2 år sedan & hela huset fick sig ett lyft.
    Ha de gott i sommar, Vi ses & hörs! Kramar ÅSa

    SvaraRadera
  2. Sakerna du visar är så söta, blev helt kär i kudden. Känns som det kommer bli färre stunder till allt leta och shoppa inredning när man sätter igång och jobbar igen. Vi får se till att komma iväg till Smultrongården för shopping o fika ibland :)

    Kram Marie

    SvaraRadera