torsdag 8 oktober 2009

Gungstol

Efter att ha inhandlat en gungstol till barnen i somras som det nästintill ständigt gungas på blev det för några veckor sedan dags för en gungstol också för oss vuxna. Denna stol har jag varit sugen på en längre tid och den heter Lilla Åland. Kan tilläggas att den är lika skön att sitta i som snygg... Eftersom den är lite lägre än äldre gungstolar kan också barnen gunga i den utan större besvär att komma upp i den...

Bilden ovan är på barnens gungstol. Visst är även den underbar?

Gungstolen är placerad i vårt tv-rum och mitt emot den finns en braskamin placerad i ena hörnet. Hur mysigt som helst att gunga och njuta av värmen och knastret från kaminen när höstrusket faller på...
Hoppas ni får en skön helg!
Kram
Maria

5 kommentarer:

  1. Mysigt med gungstol och braskamin! Sa för en stund sedan att det vore skönt att tända en brasa ikväll. Men det blir till att ha tjejen i famnen i så fall. Det var betydligt enklare i vårvintras då hon låg i still, då kunde man minsann elda...
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Jätte fin gungstol! Åhh så charmig!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Var helt säker på att jag skrivit här redan men jagär nog lite virrig :) hi hi. Skulle vilja ha båda stolarna hemma hos mig och brasan med för del del, så mysigt. Här får vi nog vänta med kamin nå´t år till. Blev inte alls som vi tänkt med rör och allt, skulle inte bli snyggt.
    Ha en skön helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Jättefin gungstol! Vart har du köpt de söta kaninerna? Skulle vilja ha såna till mina barn. Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  5. Mia: De söta kaninerna har jag köpt på Båsenberga, ett ställe jag var på konferens på som ligger vid Vingåker. De går dock att få tag på lite här oc där, finns på flera nätbutiker av liknande sort. Märket är Maileg...
    Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera