fredag 16 oktober 2009

Vimplar


Dessa vimplar sydde jag för något år sedan till äldsta dotterns. Yngsta ska också få vimplar, men det blir nog när hon får ett eget rum och vi bestämt färger där.

Min kunskaper i syteknik är begränsade, men en symaskin av enklare slag har jag och att sy vimplar är rättså enkelt insåg jag...

Tygerna kommer alla från Panduro hobby och beskrivningen till mall och sömnad googlade jag mig fram till. Google är alldeles fantastiskt på så vis...Allt kan man hitta! Beskrivningen jag använt mig av kan du hitta här

Ena vimpeln sydde jag fast ett hjärta i samma tyg som en av de andra med lite brodyr runt omkring. Fönstrena kom igår så nu har tre av alla tio hamnat på plats. Vädret här är inget vidare så det får bli till att ge sig ut när det blir bättre för fotografering och uppdatering...
Hoppas att ni får en bra helg!
Kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Så gulligt med rosa.....
    Jag är verkligen en rosa människa men fick en pojke så här är det dåligt med "tjej-färger". Får titta på din fina blogg istället!! Stor kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Så fina vimplar och lekhörna tjejen har!
    Kul att du hittat till Strömsö, det är lite av Finlands Äntligen hemma :-D

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin banner du gjort. Passar ju jätte bra nu nr det börjar bli kallt och vinter. Vimplarna är oxå jätte snygga, jag gillar att du sytt på hjärtan så där. Funderar på om jag ska sy vimplar med bilar på till Algot. Intresset för bilar verkar bara bli större för hans del, han leker nästan bara med bilar.
    Ha en bra vecka!
    Krm Marie

    SvaraRadera
  4. super söta vimplar!!

    Grodan kommer från Sia, agnes fick den av tjejerna på mitt jobb.

    SvaraRadera