torsdag 29 oktober 2009

Höstpiff i köket

I förra veckan tog jag tillfället i akt till att piffa till köket lite i höstens anda. Att hitta dekorativa saker på hösten kan vara svårt tycker jag med tanke på utbudet som annars finns under de andra årstiderna och att julen och vintern börjar närma sig... Lite minipumpor är i och för sig alltid dekorativa och en tallrikshylla kan man alltid byta ut böcker och tidningar efter säsong.

Har nog inte visat hela köket förut, men delen nedan fanns i det befintliga köket då vi köpte det och skåpluckorna behöll vi för att måla i creme och bänkskivan byttes också ut liksom beslagen. Det syns faktiskt inte så stor skillnad jämfört med det nya köket och var dessto billigare... Vi har ännu inte bestämt hur denna del ska se ut i och med utbyggnaden så då får det se så ut tills vidare...

Hyllor är alltid bra för förvaring. Dock gillar jag inte alla hängande sladdar. Kanske någon har tips på hur man ska gömma dem på ett dekorativt sätt?

Kökslampan kommer att bytas ut, men i ärlighetens namn har jag ännu inte hittat en jag hellre vill ha än den befintliga.
Blommor gör sig alltid och några gånger per månad brukar jag unna mig lite snittblommor att liva upp tillvaron med. Så kul att variera dessa efter säsong och smak.
Nu ska här målas en stund och sedan väntar tv:n med lite klementiner jag gärna njuter av denna tid på året. Har också köpt höstens första julmust som inte heller blir fel. Blir lite av en försmak av vad som komma skall och jag måste erkänna att julen är min favorit bland högtider och jag har redan börjat inhandla lite pynt och klappar om än i liten skala... Vad gillar du för högtid? Hur burkar du piffa till hemmet i de olika årstiderna? Lämna gärna en kommentar om ni har något bra tips...
Kram
Maria

1 kommentar:

  1. Vilket fint kök! Ja vad gör man med sladdar, tänk om allt vore trådlöst....
    Jag är dålig på att piffa för säsong, förutom julen då.
    Men färska blommor är altid härligt oavsett årstid! Kram på dig!!

    SvaraRadera