onsdag 16 december 2009

Jul i sovrummet

Har för några veckor sedan julpyntat även i sovrummet, i år har jag inhandlat nya juliga lakan och kuddar att använda i sängen i juletid. Kuddarna kommer från Ikea och lakanen från Hemtex...

I slingan ovan sängen byts delarna ut efter säsong och det är ett enkelt och dekorativt sätt att pynta efter årets alla årstider.

Mindre julgran med hjärtgirlang från ett favvomärken En Gry og Sif. Av en som lämnat en kommentar tidigare fick jag tips om att hinken som i somras var ett loppisfynd kan användas just till julgranen och visst blev det fint?

Skänken som ännu inte fått beslag kan också pyntas efter säsong och den fina hjärtljusstaken i fönstret har hängt med i sovrummet sedan den inhandlades för fem år sedan. De kommer från Westergaard och Kovasc och är inte direkt billiga, men eftersom den hängt med så pass länge och kommer att göra det framöver är den väl värd sitt pris.
Övriga i familjen har legat i vinterkräksjuka närmaste tiden, men nu äntligen tillfrisknat och from imorgon tar vi jullov. Då ska här bakas och pysslas inför den stundande helgen!
Hoppas att ni klarat er från sjukdomar!
Kram
Maria

5 kommentarer:

  1. Så fint du gjort och så mysigt att julpynta i sovrmmet. Jag har varit dålig med det, får se om jag kanske hinner få upp gardinerna jag köpte iaf :)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!

    Vad mysigt du har gjort!
    Det är så hemtrevligt med rött och vitt tillsammans.
    Här har jag inte heller hunnit med att pynta i sovrummet.
    Vilka söta flicktomtenissar du har!
    Hur gamla är de? Mina är ju 2 och 5 år.

    Kram Fröken Vit.
    www.madickenhuset.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt!
    Jag brukar aldrig julpynta i sovrummet mer än att ha stjärnor i fönstret och möjligtvis någon ljuslykta, nu blev jag sugen på att fixa några juliga kuddar att ha på sängöverkastet.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Er sänggavel är underbar, love it!!
    Och så fint med juliga sängkläder till också. Jag sneglar ofta på juliga lakan i affärerna men är dålig på att göra slag i saken. Kanske man skulle slå till på rean och så har man till nästa år.
    Ljusstaken i fönstret är såååå fin!
    Ha det så bra och kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Åh så kul med pyntat sovrum! Jag pyntar inte alls där, med undantag av två adventsljusstakar som vi har i golvfönstren.

    Fin skänk!!!!

    Kram, Susanna

    SvaraRadera