onsdag 9 december 2009

Ljusstake och julmatta

Nyligen inköpt under en kursresa till huvudstaden är denna fina elljusstake som heter Lyran. Det bortre fönstret i köket har tyvärr ingen el inkopplad och där är sedan tidigare en vanlig Lyran ljusstake placerad som nu fått sällskap av en med elektriska ljus.

Den röda fina mattan från Nyblom och Kollén sprangs på av kära Marie med den fina bloggen inredningsdrömmar och eftersom jag varit på jakt efter en julmatta till köket en längre tid köpte hon med den till mig. Jätte snällt och jag är så nöjd... Tack snälla du!

Kommande helg står en del jobb på schemat, men jag har faktiskt påbörjat julvimplar som jag hoppas bli klara med. Får isåfall visa hur de blivit... I helgen är ju Lucia och det är så härligt att se på tycker jag med både skönsång och ljus. På barnens förskola firas det först den 14 december och det ska bli så kul att se våra goa tjejer vara med.
Jag hoppas ni får en fin Luciahelg!
Kram
Maria

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen en fantastiskt fin ljusstake och julig matta:-)

    Ha det fint!
    A

    SvaraRadera
  2. Vilken superfin matta du har fått tag i,förstår att du är nöjd med den :-)

    Må så gott!! //Linda

    SvaraRadera
  3. Åh det ser så mysigt ut på bilderna, gillar verkligen ljusstakarna, både den med el och den utan. Ser fram emot att se vimplarna och roligt att mattan passade så bra.
    Jag ser oxå fram emot att se småttingarna i luciatåget, mysigt.
    Kram Marie

    SvaraRadera