lördag 12 december 2009

Man tager vad man haver...

I barnens rum finns nu julvimplarna jag sytt klart. Tog en massa spillbitar jag har sedan tidigare och på vitt tyg tryckte jag God Jul med bokstavsstämplar och färg inköpt på Clas Ohlsson. Hur enkelt som helst...


Idag har tjejerna fått posera för att pryda julkort vi snart ska skicka iväg. I år orkade jag inte scrappa men detta blir minst lika uppskattat tror jag...
Nedan är bilder på julpynt i barnens rum, barnvänligt och enkelt!
Idag har det varit frost ute hela dagen så nu hoppas jag på att snön kommer!
Många kramar
Maria

6 kommentarer:

  1. Helt underbara vimplar och söta tomtar :)

    Mattan i inlägget under ser ut som en som jag också skulle vilja ha i köket, tyvärr verkar det hopplöst att hitta mattor som jag vill ha här.

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. kommer garanterat bli fina julkort =)

    SvaraRadera
  3. Vilka söta små tomtar!
    Vimplar blev kanonbra.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka söta små tomtenissar! Gulliga dräkter! Visst är det roligt att stämpla!? Fint det blev!

    Tack för kommentaren på mitt origami-inlägg:-) Man får hålla tungan rätt i mun men det är inte så svårt som det kanske ser ut. Jag lånade en bok på biblioteket men nu kommer jag nog att köpa fler och gärna gå en kurs också.

    Tips är att köpa mycket papper! Man måste våga slösa lite annars blir det inte roligt. Sen kan man ju öva på vanligt papper eller tidningspapper.Här har jag köpt mina papper, en fantastisk butik där jag köpt papper till inbjudningar och tackkort i många år. http://www.pappersbutiken.se/ Sen finns ju den självklara favoriten http://www.ljunggrenspapper.com/om_oss.html Det är en fröjd att gå in i den butiken! Annars har Panduro fina papper. Lycka till!

    Kram!
    A

    SvaraRadera
  5. Men åååhhh så söta N & E är och vilka underbara tomtedräkter de har på sig. Ha ha du ska se korten som jag försökte ta på mina små, Algot försöker rymma på vart enda kort. Jäte fina vimplar du sytt, fick lust att göra lika dana om det finns ork och tid. Toppen att kunna använda spillbitar så där.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  6. Men åh va fina dom är. Synd att dom inte kunde vara med på Lucia..:-( Hoppas ni mår bättre. Vilka söta vimplan du sytt. Jag får gå en kurs hos dig och Marie, hehe. Ni är så duktiga! Kram och krya på er! /Sonja

    SvaraRadera