måndag 28 december 2009

Vårat tilltänkta badrum


Bild gjord i Paint

Nu har vi precis börjat med eldragning, element är beställda och spånskivor är tillsågade för att snart komma på plats inuti. Vårt befintliga badrum är det rum som jag ogillar mest och när övervåningen är färdig kommer det nya badrummet att ta form. Ett problem vi har är att vi inte hittat inredning till badrummet ännu. Nedan visas bilder från fina badrum och jag tar tacksamt emot åsikter och förslag på vita fina badrumsmiljöer...

Bild lånad från Kvänum

Detta badrum gillar jag starkt och väljer vi detta är det förstås vit färg som gäller. Golvet kommer nog att vara svart och vitt klinker eller mörkt grått, men detta kommer vi att bestämma när badrumsinredningen är beställd.

Bild lånad från Kvänum

Även detta badrum är superfint, men bänken kommer isåfall inte förstås att vara i marmor...

Bild lånad från Viskan, Aspen

Även detta badrum är enkelt och stilrent så som vi gärna vill att vår framtida badrum ska vara...
Känner ni till några fina badrumsmiljöer? Tips emottages som sagt gärna...
Nu har vi alla tillfrisknat och förhoppningsvis håller det i sig. December månad har varit full av allt från ögonfluss, magsjuka till tre dagars feber och man önskar ju inget hellre än att ens små skatter ska vara friska..
En god fortsättning önskas!
Kram
Maria

3 kommentarer:

  1. Så kul att planera badrum, jag gillar verkligen badrums bilden från kvänum och har kikat på den många gånger tidigare. Den första bilden du visade tycker jag var super snygg. Det vi saknar i vårt badrum idag är dubbelhandfat, det hade jag gärna haft.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Åh shit så snyggt det svarta var!!! Jag skulle nästan kunna tänka mig just i svart också.
    Fast vitt är ju alltid fint. Blir roligt att följa med detta projekt också- är säker på att det blir bra :-)

    Kram, Susanna

    (och nej, inga bra tips tyvärr)

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Vad roligt att det är fler som vågar sig på ett utbygge. Erat bygge ser både stort och fint ut (med fantastisk utsikt!)

    Precis som ni har vi gjort ett utbygge själva (men det var bara 30-40kvm). Men det stora drömprojektet, ytterligare en utbyggnad på ca70kvm tog vi initial hjälp för att kunna mäkta. Nu är vi nästan klara och det känns fantastiskt!

    Kul att se era badrumsplaner! Det ser bra ut, men jag håller med om att det finns så många beslut som måste tas... Den första bilden från Kvärnums gillar jag!

    Även vi planerar badrum (ett litet och ett stort) och det är nästan färdig planerat!

    Lycka till på i er byggresa!

    Hälsningar
    Sara Small Town

    -Ett drömhus tar form - Sekelskifte - Byggnation - Renovering - Inredning - Design-

    http://smalltownstyle.blogg.se/

    SvaraRadera