torsdag 7 januari 2010

Ljuskrans till glasverandan

För några veckor sedan inhandlades denna fina ljuskrona på en närliggande gårdshandel och nu har den kommit på plats. Åh så fin den är när ljusen är tända...

Även om det är otroligt kallt så man knappt kan vistas där så är det så fint med rimfrosten på fönstren...

Glasverandan kommer att byggas ut till en större isolerad sådan och tanken är att vi så småningom ska ha en matsal där. Dessa planer ligger långt fram i tiden eftersom vi har andra projekt att färdigställa innan.
Hoppas ni har haft en härlig ledighet! Det har vi, lagom med jobb, utflykter och mest av tiden varit hemma och njutit av ledigheten...
Kram
Maria

6 kommentarer:

  1. Så enkelt men ändå så vackert.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken vacker ljuskrona!
    Era fönster är verkligen vackra med rimfrost!

    Det blir säkert väldigt bra med en matsal där.

    Kram Fröken Vit.

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen en sirlig fin krona!

    Åh jag skulle mer än gärna också ta en tugga av huset. men jag tål det inte så här rä det grabbarna som står för ätandet. (Jag fick hojta stopp! när de väl satt igång. Jag ville ju ta en bild innan det försvann helt, hihi

    Trevlig helg!

    Julia

    SvaraRadera
  4. Ja jag beundrar ju fortfarande er veranda. Hur kallt är det ungefär där? Kan man övervintra krukväxter som vill ha kallare eller är det för kallt? Vad brukar ni använda verandan till nu?
    Den kommer att bli kanon som matsal! Usch så avis jag blir ;-)

    Och underbar krona! Jag skulle också vilja ha en dylik, men har inget bra ställe för en :-(

    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Ljuskronan passar så otroligt bra på verandan, jätte fint. Kan tänka mig att det är mysigt att få tända den när det är mörk ute.
    Verandan kommer bli jätte bra som matsal tror jag.

    Kramar Marie

    SvaraRadera
  6. Ljuskronan fick verkligen sin fina plats...så enkelt & stilrent.
    Du visar så mycket fint...

    Önskar dig en bra dag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera