tisdag 12 januari 2010

Nu är glada julen slut...

I helgen har julgranen åkt ut och liksaså har julpyntet packats ned i lådor i källaren. Mest skönt tycker jag, då julen nu gjort sitt...

Här visas lite bilder från vårt kök med ljusstakar från Edblad och co och en enkel tulpanbukett, en liten försmak av att våren är att vänta.

Fast visst är vintern härlig nu när vi har en massa snö och de senaste dagarna har temperaturen hållt sig till strax under 10 minusgrader dagtid och strålande sol. Alldeles underbart det med...
Vilken favoritårstid har ni? Själv så är jag lite av en allätare och njuter enormt av alla våra härliga årstider, men slutet av våren/ försommaren gillar jag nog bäst. Oftast grönt och fint, lagom ljust och en försmak av vad som komma skall- semester... Det känns förstås långt borta, men den som väntar på något gott!
Kram
Maria

3 kommentarer:

  1. Underbara blombilder! Ljusstakarna har jag inte sett förut. Måste se om jag ser större bilder, snygga!

    Hade lite samma tankar som dig jag med i mitt blogginlägg idag... Ang årstiderna :-)

    Ha en underbar dag!

    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Åh jag längtar sååå efter vår och det är nog min absoluta favorit årstid och jag älskar påsken. Påsk är den högtid jag gillar bäst, inga krav eller måsten, bara massa godis och mys :)
    Så vårfint du gjort i köket.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Jättemysiga bilder.
    Jag säger som Susanna, jag vill också se närbilder på de snygga ljusstakarna.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera