onsdag 20 januari 2010

Tea-time

Helgen har spenderats i goda vänners lag på Loka Brunn där vårt dygns vistelse där började med en scones buffé. Förståss också te i alla dess smaker och väl hemma igen så har vattenkokaren gått varm...

Te är så gott tycker jag och framför allt vinter- och hösttid när kölden gör sig påmind... De nya tesorter som inhandlades under vistelsen i Loka var polkagristé och lakritsté.
De fina kopparna inhandlades i somras av keramikern Anna Wrigstad och är alldeles bedårande och samtidigt otroligt sköna att dricka ur. Den fina assietten har jag länge gått och velat ha och inköptes för dryga veckan sedan i en inredningsbutik i närheten...
Hoppas att ni haft en bra vecka, har läst och hört att många har varit sjuka, får hoppas ni kryar på er! Här hemma har vi än så länge hållt sig friska efter juluppehållet!
Stor kram
Maria

4 kommentarer:

  1. Hej Maria!

    Om du visste hur avundsjuk jag blir när jag hör att du varit hemifrån TVÅ!! nätter...
    Det skulle jag verkligen behöva.
    Utvilad? :-)
    Men du längtade hem lite till flickorna, eller hur?
    Det är det som är det svåra för mig, jag vill så gärna åka bort, men jag har så svårt att slita mig från dem.
    Får verkligen skylla mig själv egentligen.

    Kopparna är ljuvliga, för att inte tala om fatet!
    To die for!;-)
    Vilket märke är det? Var det dyrt?

    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det låter med en vistelse på Loka Brunn.
    Koppen är så fin, hade med velat ha en min ägo fast jag är en kaffetant, så kan det vara gott att dricka te nån gång ibland.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Nästa helg blir det en tur till Loka för mig oxå, det ska bli skoj.
    Kopparna är verkligen jätte fina.
    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Loka.....åhhh jag bara drömmer....om en bal på slottet....
    Poff så vaknar jag och inser att jag återigen sitter här hemma med en mycket aktiv liten son och jag har en förkylning utan dess like och får långt ifrån vila det jag behöver.
    Vill somna om igen och drömma om Loka.....

    Kram på dig!

    SvaraRadera